Veled is fordult már elő korábban, hogy egy ártatlan tolvajként kerültél egy árulással és gyilkossággal fűszerezett összeesküvés közepébe?

Ha a válaszod nem, de nincs ellenedre ezt az élethelyzetet kipróbálni, akkor remek hírem van, ugyanis a legújabb VR lopakodós játékban erre lehetőséged nyílik.

Tolvajbőrbe bújt kalandunk során az enyveskezű Rogant alakítjuk, aki Blackstone-ba, a királyság egyik vára felé veszi az irányt, hogy meglegyen a tisztes jómunkásemberhez méltó betevője. Alig veszünk kölcsön pár csillogó és értékesnek tűnő tárgyat, amikor belefutunk Victoriába, a vár lovagjainak parancsnokába, akit történetesen üldöznek, mert róla feltételezik, hogy megölte a vár urát, Conradot. Victoria megsebesült az üldözés során és bár kissé bizalmatlan velünk, jól látja, hogy ránk lesz szüksége ahhoz, hogy tisztázzuk a nevét a gyilkosság vádja alól. Mi persze rögtön tudtára adjuk, hogy a süket duma nem segít, a tolvajokat csak a pénz érdekli, így fel is bérel minket, mi pedig el is fogadjuk az ajánlatot.

A Rogan egy középkor szerű világban játszódik, annak is egy részletesen és szépen kidolgozott kastélyában, ahol a rinocérosz sisakú őrök rádió adó-vevő készülékekkel kommunikálnak egymással. Már a történet elején a kezünkbe kerül egy ilyen eszköz, amivel távolról is tudunk üzenni egymásnak Victoriával és ahogy haladunk előre a sztoriban, úgy nem csak a világot ismerjük meg jobban, hanem egyre több tárgy és lehetőség nyílik meg előttünk. Kezdetben csak elosonunk az őrök mellett, később már tárgyak eldobásával elterelhetjük a figyelmüket vagy akár le is üthetjük őket, ha nincs megfelelő páncélsisak a fejükön.

Mivel a játék egyik specialitása az érdekes történet, ami a végigjátszás felétől kezd igazán izgalmassá válni, ezért ha élvezni szeretnéd ezt a nyomozást, akkor kicsit konyítanod kell az egyik támogatott nyelvhez. A Roganhoz szerintem elég egy középszintet megközelítő angol tudás, a beszélgetések viszonylag egyszerűek, a felirat jól olvasható és a szituációk is érthetőek. Engem mindenesetre a történet hajtott előre, szóval lehetséges, hogy ha nem értettem volna semmit, akkor fele ennyire se élveztem volna a játékot, ugyanis annyira nagy változatossággal nem kecsegtet.

A Rogan nem egy akciójáték, nem fogunk kardozni vagy lövöldözni, de a testünk mégis fontos szerepet kap, hiszen az őrök Victoria keresése miatt fokozott figyelemmel járőröznek, így különböző őrjárataik során minden gyanús neszre vagy furcsa, a sötétben megbúvó alakzatra felfigyelnek. Muszáj lopakodva és a tárgyak mögé bujkálva mászkálnunk. Már csak azért is, mert ha ezek a 2 méteres kolosszus melákok kiszúrnak, akkor vége a dalnak és tölthetjük be a következő ellenőrzőpontot. Mesterséges intelligenciájuk nem kiemelkedően jó, hiszen legtöbbször egy előre megadott útvonalon mászkálnak, de ez mégsem zavaró, nem hiszem, hogy egy parkolóban szunyókáló éjjeli őr nagyobb figyelmet fordítana a járőrözésre és a kiszámíthatatlan mozgásra. Néha így is hiba kerül a mátrixba és beakadhatnak például egy ajtóba, ami furcsa szituációt szülhet, de ez lehet már javítva lesz a játék megjelenésére.

Az igazi csalódás viszont akkor ért, amikor kiderült számomra, hogy az NPC-k nem foglalkoznak az elhullott társaikkal. Magyarul, ha hatástalanítunk valakit és az őrjárat következő tagja arra méltóztatik cammogni, nem történik semmi, mert a kiütött őr egyszerűen csak eltűnik és nem hiszem, hogy mire forgalomba kerül a játék ez megváltozna majd, de ki tudja.

A Rogan az első végigjátszás után elindítható hard nehézségen is, ez esetben az őrök még érzékenyebben reagálnak a mozgásunkra, ami szerintem durván megnehezíti dolgunkat, tekintve, hogy a checkpoint rendszer nem a legjobb. Volt, hogy átmentem már 6 őrön, a hetedik az ajtónál észrevett és kezdhettem újra a pályát 10 perccel korábbról. A probléma csak az, hogy ha elkapnak, a játék a főmenübe dob minket vissza és onnan kell újraindítanunk a checkpointot, ami plusz 3-4 perc játékidő kiesés a betöltési idő miatt, legalábbis nálam.

A részletesség tényleg szembetűnő a legtöbb VR játékhoz képest. Jól kitalált pályákon kell az objektumok között lavírozni és ilyen aprólékosan kidolgozott környezetet nem tudom mikor láttam utoljára virtuális valóságban. Nincsenek üres, semmit mondó szobák vagy raktárak, a helyek jól ki vannak használva és nem azt mondom, hogy a Rogan a diverzitásáról híres, de mégsem éreztem azt, hogy nem jutott idő egy-egy szoba elrendezésére. Kétségtelenül néha visszajutunk olyan helyekre, ahol már lopakodtunk korábban, csak esetleg egy másik irányból, ezért nem találtam a közel 4 órás játékidő alatt unalmasnak a várat.

A játék maga lineáris, a történet miatt megvan a sorrend, mikor hova kell mennünk és bár egy-egy ajtó megközelíthető több különböző módon is, azért senki ne gondoljon túl nagy szabadságra. Eltévedni nem fogunk, nem lesz elveszettség érzetünk. A jól kitalált szobákat jellemzi, hogy mindig van hova elbújni, ha érkezik egy őr. Ezeken a búvóhelyeken ráadásul mindig van kis kukucskáló rés, ami még érdekesebbé teszi az élményt, hiszen titokban egy láda mögött megbújva leskelődhetünk és ennek megvan a maga varázsa. Vannak őrök, akik elől éppen, hogy meg tudtam lógni, ilyenkor azért izgalmassá válik a bújócska. Külön megjegyezném, hogy ebben a várban találhatóak vannak a világ legolajozottabb ajtói, nyikorgás nélkül lehet őket nyitni és csukni, szóval örülnék, ha így működnének itthon is.

Rá is térnék a hangokra. Az egyik legfontosabb zaj amit figyelnünk kell azok a lépések. Már az első betöltésnél be kell állítanod a hangot úgy, hogy tisztán halld amikor az őr mozgásnak ered. Ez fontos is, hiszen nagy páncélokban mászkálnak, így már az előtt felkészülhetünk rájuk, mielőtt látnánk őket egy sarok mögül felbukkanni.

A környezeti hangok teljesen jók, a zene nem volt maradandó számomra, de abszolút beleillik a világba. A szinkronhangok is érdekesek voltak és jól átadták a szereplők személyiségét. Nem csak a fő karakterek beszélgetnek, hanem az őrök is történeteket mesélnek egymásnak, poénkodnak vagy kifejezik aggodalmaikat például egy tolvajról a várban.

A terepen különböző helyeken vannak elrejtve a pontokat érő szobrocskák vagy egyéb értéktárgyak, amiket mesterségünkhöz híven begyűjthetünk utazásunk során. Vannak viszont speciális relikviák is, amiket nehezebb megtalálni és sokszor valamilyen módon el vannak rejtve a játékos szeme elől. Ha összegyűjtöttünk sok ilyen tárgyat, akkor sajnos nem történik semmi. Lehetséges, hogy a tesztverzióban még nincs benne a pontrendszer, de nem látom jelét annak, hogy ez változna a későbbiekben. Magyarul az egész olyan érzést kelt egy idő után, hogy gyűjtögetünk, de minek is?

Az irányítás nincs túlbonyolítva. Marokra foghatunk dolgokat, az egyik gombbal fixálhatjuk a magasságunkat, a két analóg karral mehetünk előre és forgolódhatunk, illetve kapunk egy menügombot is. Ennyi és nem is kell több, minden a játék természetéből adódóan gördülékenyen működik. Van még egy különleges képességünk, amivel lehetőségünk van a tolvaj látás használatára, ami segíti a játékosnak kiemelni a célpontot, hova kell menni, hol találhatóak értékes és hasznos dolgok a pályán. Ehhez nem kell mást tenni, mint a szemünk elé helyezni az egyik kezünket és máris aktiválódik ez a nézet. A játék támogatja a folyamatos mozgás és a teleport funkciót is. Én rosszullétet egyáltalán nem éreztem, ennek lehet az is az oka, hogy a kapucnink mindig kitakarja a kép széleit és így bár a látótér szűkül, de ez segíthet a kezdőknek is élvezni a szabad mozgást és ad egy kis hangulatot is.

A Rogan, bár low fokozaton, de tökéletesen, reccenésmentesen futott az RX480-as kártyámon. Sajnos emellett a beállítási szint mellett a távoli dolgok már alacsony felbontásúak és recések. Ha viszont feljebb veszem a grafikát, akkor jól láthatóan egy gyönyörű világ vár ránk, csak egy kicsit erősebb gépet is kér cserébe, mint ami nekem van. A játékról készült trailer nem túloz, tényleg ilyen jól néz ki minden.

A játék sajnos nem több 3,5-4 óránál, legalábbis első végigjátszásra normal fokozaton. De, ha nem untad meg a játékot, akkor hard szinten és a tárgyak gyűjtögetésével ez azért kitolható pár újabb órával is.

A koreai Smilegate tehát remek munkát végzett a Rogannal, történetben és minőségben egyaránt egy kiemelkedő alkotást kapunk. A néhol akadozó mesterséges intelligencia miatt nehéz lenne tökéletesnek nevezni, de nagyon elégedett lennék, ha a játékfejlesztők legalább ezt a színvonalat lőnék be alapból és nem mindenki az Early Acces címszó alatt lopná ki a pénzt a játékosok zsebéből a soha el nem készült munkáikkal. Az egyszerű játékmenete miatt nem tudom ajánlani mindenkinek, de aki tömény lopakodásra és nyomozós történetre vágyik, annak szerintem alapmű lesz.

A ROGAN: The Thief in the Castle július 5-én érkezik Steamre és Oculus Store-ba Valve Index, HTC Vive és Rift támogatással és előrendelői akcióval.


Rogan: The Thief in the Castle
Kategória: Kaland
Platform: PC
Kényelem: Kényelmes
Játéktér: Álló
Történet: Van
Multiplayer: Nincs

Tesztkonfiguráció:
– CPU: i7 4770K
– GPU: RX480,
– Ram: 16GB DDR3
– Windows 10
– Oculus Rift S

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás