Phil Spencer legalábbis nem rajong érte.

Phil Spencer, az Xbox divízió feje a Stevior-nak adott interjújában beszélt a Project Scarlett Virtuális Valóság terveiről, és ebből kiderül, hogy túl sokat nem szeretne a kérdéssel foglalkozni a következő generációban sem. 

Szerinte az emberek az Xbox termékeket nem azonosítják a VR-ral, ezért nem is várják el tőlük, hogy olyan konzolt készítsenek, ami képes rá. 

Nem tetszik neki a VR féle izoláltság, szerinte a játékoknak egy közösen megélt élménynek kell lenniük. Ők azokra az igényekre szoktak reagálni, amit a vásárlóik szeretnének és senki nem kéri rajtuk számon a VR-t. Ha valaki érdeklődik a VR iránt, akkor könnyedén tud menni más gyártókhoz vagy PC-re. 

Spencer megjegyezte, hogy senki nem ad el millió számra VR szemüvegeket, bár lehetséges, hogy később ez bekövetkezhet, viszont ők nem fókuszálnak erre. 

A Sony és a Valve és a Facebook az Oculusszal a Microsoft Xbox részlegével szemben erősen épít a VR-ra és fektetnek be a platformba. 

A PlayStation 5 támogatni fogja a régi és az új PSVR-t is és több millió eladással büszkélkedhetnek. Többször megerősítették, hogy fontos számukra ez a szektor is. A Sony és a többi gyártó a kontentekre is nagy hangsúlyt fektet, ám ezek nem mindegyike olyan cím, ami már bejáratott franchise lenne, így a nagy költségvetés ellenére nehezebben jut el a híre a nem VR felhasználókhoz. 

Ezen igyekeznek most változtatni a Valve-nál és az Oculusnál is. A mindenki számára ismerősen csengő címek között nagy visszatérők vannak. A Steam a Half-Life: Alyx-szal erősít jövőre, míg az Oculus a Respawn Medal of Honorjával fog a felhasználók szívéért küzdeni. Ezek a címek akár VR vásárlására is ösztönözhetik a felhasználókat, jelenleg a Valve elég sikeresen turbózta fel a Valve Index eladásokat.  

Érdekesség, hogy az új Flight Simulatorba a Microsoft nem tervezett VR verziót eredetileg, de pont a közösségi nyomásra döntöttek úgy, hogy mégis tesznek bele VR módot is.  

A Microsoft érdekeltségei pedig alapból nem elhanyagolhatóak a VR és AR piacon, mert a Windows Mixed Reality és a HoloLens 2 szemüvegjeik az üzleti és oktatási területeken fontos szerepet játszanak.

Korábban terjedtek olyan pletykák, miszerint az új Xboxhoz az Oculus szállíthatna saját szemüveget. Vagy nem is volt ez sosem tervben, vagy meghiúsult az üzlet, valószínűleg az igazságot egy ideig nem tudjuk meg erről.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás