Rögtön azzal kezdeném, hogy nagy rajongója vagyok az ötletnek, hogy egy okostelefon és egy 200 Ft-os kartonpapír segítségével bárkinek lehet VR élménye. Én is így kezdtem. A Google bejelentette, hogy egy pizzásdobozból bárki csinálhat magának VR headsetet és a Play áruházból már tölthet is le VR játékokat ingyen. Ez teljesen levett a lábamról. Azonnal építettem is magamnak egyet, egy régi dobozból és a piacon vett két nagyítóból. Nekem éppen ezért megvolt a hűha élmény, hogy úristen, mik vannak már, elképesztő, és milyen egyszerű egy szerkezet!
Ekkor már létezett az Oculus Rift fejlesztőknek szánt változata, ami több százszor többe került, mint a telefonos cucc (feltéve, hogy ha volt megfelelő telefonod hozzá és nem kellett venni egyet).

Telefonos VR headset

Viszont itt a kínaiak és a gagyi alkalmazásfejlesztők eléggé betettek a VR iparnak. Az olcsó, nagyon gány minőségű headsetjeikkel elárasztották a világot. Rossz minőségű lencse,  és kényelmetlen headset, hulladéknak is káros alkalmazások, optimalizálatlan „játékok”. A VR piac elszabadult és rengeteg potenciális felhasználónak egy silány szemüveg, egy gyatra játék volt az első VR élménye, ami az egész piac megítélését rombolta. A média pedig rátett egy lapáttal, hiszen a laikus újságírók kimentek a rendezvényekre és kipróbálták a legkorszerűbb eszközöket, elájultak a jövőtől és arról cikkeztek, hogy mennyire fantasztikus is a VR.

Mi lett ennek az eredménye? Az emberek jelentős része elkönyvelte ezt egy 3D tv-s mélyrepülésnek. A 2010-es évek elején kezdtek a TV gyártók a 3D-t erőltetni. Mindenki hozta a 3D tévéit, hiszen Avatar film meg minden és mekkora élmény. Aztán nem jött időben tartalom rá, a mozik a gagyi 3D-s vetítéseikkel, a filmesek a gagyi utólag 3D-é varázsolt filmjeikkel végleg tönkretették az élményt. És különben is, az emberek lusták voltak felvenni a szemüveget és hordani egész nap a TV előtt, hiszen milyen gagyi már, hogy szemüveget kell felvenni hozzá. Ehhez hozzájöttek még a lesajnáló újságírói megjegyzések, hogy már megint 3D, még mindig 3D, jó-jó de minek a 3D.

Végül a 3D kiszorult jószerivel mozikba, ahol a filmesek és a mozi hálózatok is rájöttek, hogy a gagyi nem elég, ha valaki 3D-t akar nézni, akkor a minőséget fogja keresni benne. Mivel rengeteg pénzt kidobtak előtte arra, hogy minden 3D-s legyen, elemi érdekük volt javítani a szolgáltatás színvonalán.

Ez rossz szájízt hagyott az emberekben. Hiába kiáltottak sokan forradalmat, egy laikusnak ez semmivel sem jelent többet, mint egy 3D tv. Ja, tök király, belenézel meg minden, de hagyjál már. Nincs rá tartalom, nincs rá semmi és ami van az is szutyok. Ráadásul a laikus újságírók, akik előtte hype-olták az egészet, elkezdték szapulni. A VR hátszele tehát jelenleg gyenge.

Nagyon sokan drágának tartják a VR-t. Ezen az oldalon célunk bemutatni, hogy ez így nem teljesen igaz. Relatíve a legjobb szórakoztató központhoz juthatsz hozzá jó áron.

Ezeknek pedig része a minőségi VR headsetek, ugyanis ezekből is akad. Az egyik ilyen minőségi headset gyártó maga a forradalmár Oculus Rift.

A változás szele

Samsung látta meg először, hogy a mobilos VR piac totális káoszba fullad. Fogták magukat és saját platformot alapítottak. A Samsung korábban dolgozott az Oculusszal, ők adták a megjelenítő panelt a Riftbe, így a közös munkának hála a Samsung telefonokra optimalizált Gear VR elhozta a minőségi mobil VR élményt az emberek hétköznapjaiba. A legkiválóbb játékok, programok csak a Samsung telefonján voltak elérhetőek, a többi telefonra pedig semmirevaló felhozatal maradt.

https://www.youtube.com/watch?v=PNBL2DpB1YE

Ez időtájt a Google sem tétlenkedett. Daydreamnek keresztelte el saját szabványát és egy headsetet dobott piacra, ami bár drága volt, de járt hozzá egy plusz mozgásérzékelős kontroller és ezen kívül pedig szintén, válogatott minőségi játékok jelentek meg a platformján. Áttolódott tehát a mennyiség helyett a minőségre hangsúly, ez pedig bár lassan, de elkezdte helyreállítani a VR megítélését.

A következő ugrás pedig 2018 első negyedévében következett be, amikor megjelentek az önálló VR headsetek. Nem kellenek már se telefonok, se számítógépek, se kábelek!
A Lenovo a Daydreammel közösen létrehozta a Mirage Solo-t, ami egy térbeli mozgást is követő VR eszköz. Nem kér telefont a működéshez, elég csak a kontrollert felemelnünk és már mehet is a szórakozás.

A másik versenyző ismét a piacvezető Oculus, aki viszont most a Xiaomival állt össze és hozta létre az Oculus Go-t. Ez a Mirage Soloval ellentétben nem képes térbeli mozgást követni, de cserébe fele annyiba kerül.

Ha érdekelnek ezek az eszközök, működésük, olvasd el ezt a cikket és remélem segít neked a döntésben, ha éppen vásárlás előtt állnál.

Ha érdekesnek találod a cikket, egy megosztásnak mindig nagyon örülünk 🙂

VRhír – we AR here

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás