A HTC igyekszik megnyugtatni a vásárolókat és leírják, milyen frissítések várhatóak a jövőben.

A HTC Vive startja a vártakkal ellentétben sajnos nem tűnik egy zökkenőmentes történetnek. Annak idején a Rift S-sel is voltak gondok, rengeteg felhasználó visszaküldte az Oculus szemüveget, de az idők folyamán a Rift S megítélése teljesen megváltozott. A folyamatos frissítéseknek hála az Oculusnak sikerült kijavítania headset legtöbb hibáját, de mi a helyzet a HTC-vel? Hasonlóan sokan küldik vissza és a megítélése is kezd rosszabb lenni, mint annak idején a konkurens szemüvegnek, hiszen a Cosmos ára majdnem duplája egy Rift S árának.

A Hivatalos Vive blogon jelent meg egy bejegyzés a Cosmos állapotával kapcsolatban. Első bekezdéseben rögtön kitérnek a headset egyedi és szeretni való tulajdonságaira, azokra, amikre nagy erőket fordítottak, mint például a teljesítmény, könnyű használat, kényelem, és hogy ez a legszélesebb körben felhasználható szemüvegük. Büszkék arra, hogy aki megveszi a Cosmost, több évig fogja tudni használni, hiszen a moddolhatóságának hála nem kel másikat venni helyette, elég lesz ennek a fejlesztése. Ezután viszont rá is térnek arra, hogy látják a felhasználók problémáit, erre pedig reagálnának.

Az első körben a követésre térnek ki. Szó van róla, hogy a szemüvegnek szüksége van a megfelelő fényviszonyokra a beállításra és a pontos követésre és nem szabad, hogy sima vagy tükröződő felület legyen a környéken. Ettől függetlenül a mérnökeik igyekeznek finomhangolni a teljesítményt, de úgy tűnik, hogy leginkább a figyelmeztető üzeneteket fogják a következő frissítésekben finomhangolni, hogy ne kelljen egy éppen születő csillag fényereje erős lámpafény a szobánkba a használatához.

A tartalmakkal kapcsolatban első körben a Viveportot és a Viveport Infinity-t ajánlják, mert ott vannak már a Cosmosra felkészített appok (az alkalmazások 90%-a). Természetesen azon vannak, hogy még több fejlesztő megcsinálja a headset támogatását más platformokon is. Néhány app rosszul jeleníti meg a Cosmos kompatibilitást, ezen is igyekeznek javítani.

Az elemkérdésre kitérve azt mondják, hogy nagyban függ a tartósság a márkától és a fényviszonyoktól. Természetesen pozitív példát hoznak, hogy akár 8 órát is bír a kontroller elemcsere nélkül, de a másik véglet amit a felhasználók egy része említ az a 2 óra. Elvileg dolgoznak azon, hogy az energiahatékonyság tovább nőjön.

Ergonómiáról azt írják, hogy a legjobb VR élményre optimalizálták és úgy csinálták meg, hogy akár egész napos használat mellett is kényelmes maradjon. Arra nem térnek ki, de én megemlítem, hogy a felhasználók jelentős része képtelen a fejére beállítani a headsetet, mert a lencsék túl távol helyezkednek el a szemüktől, sőt a szemüveg túl sok fényt enged be nekik.

Végezetül, ha valaki rossz minőségű audióra panaszkodik, annak kicsi az esélye, hogy a headset az oka, mert magas minőségű fejhallgatókat építettek bele. A panaszkodó felhasználók egy része valószínűleg nem USB 3.0-s portot használ, ilyenkor romolhat a hang minősége szerintük.

Ha pedig valami gondod van ezeken kívül, várják jelentkezésedet az ügyfélszolgálaton, hogy segíthessenek.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás