A VR egyik legnagyobb támogatója, a programozó legenda nem volt elégedett a cég hatékonyságával.

Újabb neves fejlesztő hagyja ott a Metát, ezúttal John Carmack, aki az Oculus kezdete óta a szívén viselte a virtuális valóság sorsát.

Carmack a Facebookon osztotta meg az erről szóló hírt, melyben lezártnak tekinti a VR-ral való évtizedét.

Elmondása szerint a Quest 2 szemüveg majdnem teljesen az, amit régen megálmodott. Egy mobil hardver, ami önmagát követi, PC-re lehet kötni, 4K-hoz közeli kijelzője van és olcsó. Annak ellenére, hogy ő maga szoftveresen elégedetlen a készülékkel, az emberek milliói élvezik a használatát. Szerinte ezt a szintet hamarabb és hatékonyabban el lehetett volna érni, de összességében az eszköz nagyon közel van a Helyes Dologhoz, amit el akart érni.

Az ő problémája a hatékonysággal van.

John Carmack többször is hangot adott annak a véleményének, miszerint a Meta maga, és a VR szemüveg is vesztegeti az erőforrásokat. Ő maga, aki világ életében arra törekedett, hogy minden rendszer a lehető leghatékonyabban fusson, lelkéig hatoló fájdalmat érez, amikor azt látja, hogy pocsékba mennek az erőforrások. Az erőforrás lehet pénz, szerinte rengeteg erőforrást dobott ki a Meta fölösleges fejlesztésekre, bürokráciára és értelmetlen körökre, míg a Quest szemüveg sem mondható hatékonynak. Úgy gondolja, hogy nevetségesen sok emberük és erőforrásuk van, de a pénzüket mégis elpazarolják, önmagukat szabotálják, a Meta fele annyira se működik jól, mint amivel ő elégedett lenne. Sokak szerint ez egy ilyen nagyvállalat esetében jó arány, de személyesen őt felzaklatja az ilyen.

Korábbi Meta Connectes beszédeiben említette, hogy míg az Oculus Go úgy indult el, hogy tisztán, nem töltött be semmilyen fölösleges hülyeséget, az induláskor a kódja átlátható volt, addig a Quest 2 olyan hosszú hibalistával és fölösleges programok futtatásával indul, amit lehetetlen átlátni, ez pedig nagyban rontja az eszköz indulási teljesítményét és persze a rendelkezésre álló erőforrásokat is, amit például a VR térben lehetne a felhasználó számára hasznosítani.

Nagyon fáj az is neki, hogy a legmagasabb körökben mozgott, még se volt elég ereje ahhoz, hogy megváltoztasson dolgokat. Általában az elején szólt a problémáknál, hogy baj lesz belőle, de úgy érzi, nem volt elég meggyőző ahhoz, hogy leálljon a hiábavaló projekt, így 1-2 év elpazarlása után bizonyosodott mindig be, hogy igaza volt.

Szerinte ezért részben ő is hibás, mert az Oculus felvásárlásával nem költözött át a Menlo Park-ba, nem ment bele a vitákba, hanem a programozásra fókuszált.

Belefáradt ebbe, inkább a saját startupjára koncentrál, de mindennek ellenére úgy gondolja, hogy a Metánál a VR jó kezekben van és jelenleg nem is lehetne jobb kezekben, annak ellenére, hogy van hova fejlődni. Mindenesetre úgy gondolja, hogy idővel változhat a helyzet, ha például egy rivális megküzd a hatékonysági problémákkal és jobban használja fel a rendelkezésre álló erőforrásait.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás