Hatalmas számítási igénye van a nagyobb FOV-nak.

Andrew Bosworth, a Meta technikai igazgatója Instagrammon válaszolt a kérdésre, miszerint miért nem csinálnak nagyobb FOV-val, vagyis szélesebb látómezővel headseteket. Az alábbi módon válaszolt a kérdésre: 

„Szeretem a kérdést, mert a látószög kérdése remek és mi már játszottunk így demókat valóban széles látószögű szemüvegekkel és élveztük. A valóban nagyon széles látószög mellet sokkal jobban beleéled magad bizonyos dolgokba, tényleg úgy érzed, hogy egy hegy szélén állsz. 

Ennek ellenére a látószög nagyon drága dolog ahhoz, hogy növeljük, mert nagyon sok pixelt kell hozzáadnunk, ami annyira nem lesz hasznosítva, hiszen a periférikus látásban lesznek és túl drága ahhoz az energia felhasználásuk.” 

Andrew Bosworth

Az informatikában a drága jelzőt arra használják, ha egy feladat túl sok számítási erőforrást vesz el és emiatt másra, akár hasznosabb dolgokra nem jut erő. Jelen esetben egy 200 fokos látómező többszörös terhelést jelentene a GPU-nak, ami miatt semelyik videokártya nem lenne képes meghajtani az eszközöket. A mostanában elfogadott közel 4K-s felbontás VR-ban azonnal legalább 12K-ra ugrana, ami 3x-6x-os felbontás növekedést jelentene (nem a K-k számát szorozzuk, hanem az összesített pixelszámot), vagyis legalább 3x erősebb videokártyák kellenének hozzá, mint a ma forgalomban lévők. 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás