Már nem csak egyedül, hanem akár barátokkal együtt is horgászhatunk.

Majdnem egy éve már, hogy bemutattam a Miragesoft Real VR Fishing horgászos játékát, amitől annak idején leesett az állam. A játék valódi fényképeken alapuló grafikája egészen elképesztő, a játékmenet meg az alapból talán monoton tematikája (horgászás) mellett is szórakoztató. Nem véletlen, hogy az Oculus Store-ban az egyik legjobbra értékelt cím az átlagot figyelembe véve. Az elmúlt hónapok folyamán én is többször elővettem, hogy egy jó kis „chill” élménnyel gazdagodjak, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy az ilyen élményt mindig jó megosztani másokkal.

A Miragesoft éppen ezért az egyik legnagyobb frissítésére készül, amit már a játék Questes megjelenése óta ígérnek számunkra: a multiplayert. Fel is kerestek engem, hogy nem-e lenne kedvem egy újabb bemutatót készíteni a játékról, én pedig ebbe beleegyeztem, annyi kikötéssel, hogy a multi zárt tesztet Gregory barátomnak is aktiválják, egyedül ugyanis nehéz lenne ezt a részét kipróbálni. Pár órán belül jött is a megerősítő email és már le is ruccantunk a tópartra.

Amit először is leszögeznék, hogy nem volt minden zökkenőmentes, de mi még egy korai verziót próbálhattunk ki, ezért a fejlesztőknek bőven van ideje a hibajavításra. Nem kell itt nagy dolgokra gondolni, csupán arról van szó, hogy 2x összeomlott a játék, illetve egy-két menü nem elérhető, ha már multiplayer lobby-ban vagyunk, de ezt remélhetőleg könnyen és hamar javítják a Together Edition augusztus 6-i nyílt bétájára.

A Together Edition-t a fejlesztők elmondása szerint nagyon várta már a közösség, ezért a tervezettnél hamarabb adják ki, és én meg is tudom érteni, hogy miért. A közös horgászás élménye elég nagy fun volt, együtt izgulhattunk azon, vajon sikerül-e kifogni a kapálózó halat a másiknak, de remek kikapcsolódást nyújt akkor is, ha találkozni szeretnél a barátaiddal és a távolság vagy a karantén miatt ez máshogy nem lehetséges. Gregory szerint a törött lábú szumóbirkózó boomerek pedig külön örülhetnek ennek a frissítésnek, hiszen ők még nehezebben jutnának el a partra manapság.

Mivel a táj, az atmoszféra és a hangok egyaránt a szabadtéri időtöltés érzését hozza el, ezért jól esik néha lefeküdni is akár és csak nézni ki a fejünkből, miközben beszélgetünk. A játék ezt is támogatja, mármint felismeri, ha a játékos fekvő pozícióba kerül, ami nagyszerű hír. A beépített fényképezőgépnek segítségével pedig kiváló minőségű képeket lőhetünk egymásról, a halainkról és a tájról, ami tovább fokozza az élményt.

A játék amúgy 4 főt képes kezelni egyszerre és egymástól pár méterre helyez el minket a játék a legtöbb pályán, viszont akadt olyan vidék is, ahol csónakokból kellett halásznunk, de ekkor viszont már túl távolra kerültünk egymástól Gregory-val. Ha valamelyikünk kifogott bármilyen a halat, annak adatai a másik játékosnál is azonnal megjelentek egy panelen.

Más interakció amúgy nincs a két vagy több avatar között. Mármint audiovizuálisan érzékeljük egymást, de nem kell félni, a pecabot és a damil nem fog összeakadni akkor sem, ha hozzám hasonlóan a másiknak keresztbe dobod be a csalit a vízbe. Viszont ki tudja, lehet egyszer ez is meg fog történni egy frissítésként a jövőben.

A meglévő alapértelmezett avatar is egészen jól néz ki, de a gardrobe-ban teljesen személyre szabható a karakterünk, igaz, ezeken a screenshotokon ez még nem látszik. Nincs könyök, nyak, láb, csak a karunk, de ez pont elég ahhoz, hogy érezzük a másik személy jelenlétét és jól érezzük magunkat együtt.

Elég nehéz lenne bármi rosszat is mondani a Together Edition bétáról. Nem is szeretnék, hiszen ez továbbra is egy nagyszerű játék, ráadásul a régi bemutatóm óta számtalan frissítés is érkezett hozzá. Eleve már a sós vizekre is kimehetünk, hogy új fajta élővilág akadhasson horogra (akár cápák is), beépített YouTube zene kereső vagy videózó szolgáltatásának hála pedig már nem is kell többé az MP3 zenefájlokat a Questre másolni, innen is le tudjuk azokat játszani. Zseniális.

A Real VR Fishinget tehát továbbra is bátran ajánlom, Dél-Korea partvidéke továbbra is meseszép, a horgász mechanika pedig szórakoztató. Ez egy igazán minőségi cím, amit kár lenne kihagyni.

Az eredeti Real VR Fishing Bemutatóm itt tekinthető meg.

Real VR Fishing Together Edition
Multiplayer: Van

Tesztkonfiguráció:
– Oculus Quest

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.