Amikor a kezedben van az emberiség sorsa.

Hallottatok-e már az FTL: Faster Than Light című játékról? Ez egy 2012-ben érkezett kétdimenziós pixeljáték, amiben azt a feladatot kapjuk, hogy a galaxis egy távoli pontjáról egy űrhajó fedélzetéről el kell juttatnunk egy üzenetet Földre, miszerint ellenséges invázió közelít felénk és ha nem készülünk fel, akkor az emberiségnek vége. Utunk során viszont számtalan veszély vár ránk és minden egyes fénynél gyorsabb ugrással megvan annak az esélye, hogy a kis hajónk megsemmisül és a játék véget ér. Semmi látványos grafika, semmi eget rengető történet, az egész arról szól, hogy ügyesen menedzseljük az erőforrásainkat és a véletlen bekövetkező eseményekre jól reagáljunk.

Ez a játék számtalan más címet inspirált már az idők során, ilyen például a Rift exkluzív From Other Suns FPS, a Star Trek Bridge Crew parancsnoki híd szimulátor vagy a mostani játékunk, az Eternal Starlight.

Az Eternal Starlight sztorija szerint az emberiség kénytelen volt elhagyni a Föld bolygót és új területek után nézett az univerzumban, ahol letelepedhetett. Hamar kiderült, hogy nem vagyunk egyedül és míg egyes fajok örömmel fogadtak, addig mások látszólagos ok nélkül megtámadtak minket. Az egyik nap ultimátumot kapunk egy idegen fajtól, hogy hagyjuk el a szektort, vagy erővel irtanak ki minket. Egyik megoldás sem hangzik jól, így az utóbbi opciót megakadályozva a feladatunk nem más, minthogy szövetségeseket gyűjtve olyan erős haderőre tegyünk szert, amivel meg lehet állítani az elkerülhetetlen támadást.

Mivel ez egy rougelike játék, ezért valószínűsíthető módon el fogjuk bukni a küldetésünket. Akárhogyan is fogunk próbálkozni, a végzetünk elkerülhetetlen, az idegenek leigáznak minket és mindent kezdhetünk a legelejéről. De ennek a fajta játékstílusnak pont az a lényege, hogy ezekből a kudarcokból előnyt kovácsoljunk, megtanuljuk az ellenségeink taktikáját, rájöjjünk arra, hogy mi a gyenge pontjuk, hol tudunk erősödni és tanulva a kudarcunkból egyre jobbakká és jobbakká váljunk, míg végül győzedelmeskedhetünk. Azért, hogy ne legyen unalmas, több nehézségi fokozat közül is választhatunk, ráadásul a küldetések egy bizonyos szinten véletlenül generálódnak, ami miatt a rizikó vállalás szerencsét hozhat vagy éppen a végzetet sürgeti.

Minden egyes küldetés kiválasztása előtt kapunk majd egy kockázatelemzési képernyőt. Itt láthatjuk, hogy milyen nehéz lesz a feladat és milyen jutalmak várnak ránk, ha teljesítjük. Ha odaugrunk segíteni valahova, a szövetségesünkkel való kapcsolat javulhat, viszont ha veszélyes a küldetés, akkor a hajónk épségét veszélyeztethetjük, legrosszabb esetben pedig bele is halunk a csatába.

Ha rossz állapotban van a hajónk, akkor nyersanyag segítségével lehet megjavítani azt, ám a sok javítás elviszi a pénzt és nem tudjuk fejleszteni a fegyvereket, a hajótestet, a hajtóművet, a pajzsot stb. Éppen ezért okosan kell beosztani az erőforrásokat, mert ha éppen csak túléljük a csatákat, akkor a végső ütközetre gyengék fogunk maradni, ezzel pedig elkerülhetetlen lesz az emberiség veszte.

Az egyik végigjátszásom során például spórolni akartam a javítási költségeken. Gondoltam kiválasztok egy könnyű küldetést és szerzek egy kis nyersanyagot. Amikor odaértem, látszólag minden rendben ment, ám mivel tapasztalatlan voltam, ezért hagytam, hogy leolvasszák a pajzsomat. Nem is lett volna ezzel gond, ha nem cellux tartja már egyben így is a hajómat, hiszen hiába győztem le az ellenséges erőket, azok felrobbantak és a lökéshullám szétszakította a hajótestet, ez pedig a játékom végét jelentette.

Minden fajnak megvannak a maga képességei és speciális tulajdonságai, ez azért is érdekes, mert a játék során ezeket unlockolhatjuk és a skirmish módban játszhatunk is velük. Ilyenkor bizonyos mennyiségű űrhajót vihetünk a csatába és a gépi ellenfélnek is beállíthatjuk, milyen összeállítással ugorjon a harcba. Ebben a módban nincsenek küldetések, csupán az nyer, aki jobban irányítja a flottáját.

Az irányítás szerencsére nagyon változatos, hiszen nem csak kontrollerrel, hanem puszta kézzel is könnyedén lehet játszani. Mivel egyfajta távlati nézetből látjuk a világot, ezért megfoghatjuk az űrhajókat és húzhatjuk őket ide-oda, miközben azt is kiválaszthatjuk, milyen fegyverrel szeretnénk támadást indítani. A fejlesztő szerint ezt a mechanikát a MOBA játékok ihlették, szóval érdemes precízen pozícionálni a hajóinkat, hogy a lehető legsikeresebbek legyünk.

Például, ha tudjuk, hogy az egyik űrhajónknak nincs fegyverzete elől és a legerősebb ágyukat annak a jobb oldalára helyeztük fel, akkor érdemes úgy mozogni, hogy az ellenséges egységek mindig a hajónktól jobbra legyenek. Ha viszont valami gigaágyú van a bal oldalon, amivel csak ritkán lőhetünk, akkor meg kell oldanunk, hogy ügyesen tudjunk ráfordulni a célpontra.

A játék grafikája teljesen átlagos, semmi csili-vili cicoma, de ez ne tévesszen meg senkit. Néha távolról kicsit nehéznek érzem megkülönböztetni az űrhajókat az aszteroidáktól, de az aszteroidák rendszerint nem lőnek vissza, így azért tudjuk azt, hogy melyik célpont és melyik nem.

Az egyetlen negatívum, amit igazán fel tudnék hozni, hogy a zenéje teljesen felejthető. Sajnálatos módon közelében sincs az FTL muzsikájának.

Ha szeretted az FTL játékot, akkor az Eternal Starlight szintén örömet fog okozni neked. A játék egyszemélyes fejlesztő műve, szóval kicsit lassabban jöhetnek majd a frissítések, de például a multiplayer játékmód, ha minden jól megy, akkor érkezhet a jövőben, ahogyan a még véletlenszerűbb küldetések és a véget nem érő játékmód is úton van.

A játék megjelent Steamre és Oculus Questre, utóbbin kézkövetés támogatással.

Eternal Starlight

  • Kategória: Űrhajó stratégia
  • Platform: Steam és Oculus Quest
  • Kényelem: Kényelmes
  • Játéktér: Ülő vagy álló
  • Történet: Van
  • Multiplayer: Nincs

Tesztkonfiguráció:

– Quest 2

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás