A StarVR elhozza a várva-várt szemkövetést, 210 fokos látómezőt a Steam VR 2.0-ás követéssel, de mindezt bizony nem a fogyasztóknak szánják, hanem a vállalatoknak.

A Starbreeze stúdió évekkel ezelőtt bejelentette, hogy belép a VR piacra, méghozzá hardveresen, ami elég meglepő volt tőlük, tekintve, hogy csak videojátékokat készítettek korábban. Az új headset, vagyis a StarVR létrehozásában az Acerrel kötöttek egyességet. Teltek az évek, a megszellőztetett StarVR nem akart elkészülni, és bár jöttek VR játékok a Starbreeze-től (többek között a PayDay 2-höz teljes VR támogatás), a szemüvegről már nem szóltak a hírek, pletykák szerint ki is vonultak mögüle.

A Tegnapi napon viszont a SIGGRAPH 2018 kiállításon bejelentették, hogy elkészült a StarVR headset, amit a cég a reklámiparban és a vállalati környezetben kíván értékesíteni. Tehát nem a videojáték iparnak szánják a terméket és ez valószínűleg az árán is meg fog látszódni.

A StarVR két verzióban érkezik. A StarVR One lesz az okosabb, míg a StarVR One XT pedig az egyszerűbb.

A StarVR One egyik legerősebb pontja a „majdnem az emberi periférikus látásnak megfelelő” látómező, ami jelen esetben 210° vízszintesen, és 130° függőlegesen.

Az eszközben AMOLED kijelzők kapnak helyett, amiket kifejezetten VR-ra fejlesztettek ki, 16 millió sub pixelt tudnak munkába állítani és ezt egyedi tervezésű fresnel lencséken keresztül nézhetjük. A pixelsűrűség így meghaladja a HTC Vive Pro kijelzőjét is, a látómező pedig még a Pimax 8K ígértjénél is tovább megy. Viszont az eredeti StarVR-ban még így is nagyobb felbontású kijelzőket szántak először, végül szemenként 1830×1464-es felbontást sikerült belerakniuk. Viszonyításképpen az Oculus Rift felbontása szemenként 1080×1200-as felbontású, a Pimax 8K pedig 3840×2160-at szeretne a szemüvegébe préselni.

Tobii szemkövető infrafényekkel követi a pupilla mozgását

A szemüveg egyik legérdekesebb tulajdonsága, hogy a Tobii szemkövető technológiáját használja, ami egy gyors kalibrációt követően képes a szemünk mozgásának megfelelően kivetíteni a képet a VR-ban, ez a technológia pedig nevezhető már a következő VR headsetek alapkövetelményének. A szemkövetésnek hála, a számítógépnek nem kell az egész látómezőn 100%-os felbontáson üzemelnie a programot, hanem elég csak azokat a részeket tökéletesen lerenderelni, ahova éppen nézünk. Vagyis a szemkövetésnek hála, amit nem látnánk amúgy sem élesen, a gép automatikusan homályosan hagyja és csak a fókuszált részt élesíti ki, így pedig a gépünk kevesebb erőforrást fog felhasználni, például több játék fog gyengébb gépeken is működni vagy éppen követni lehet, mi kelti fel leginkább a leendő vásárló figyelmét.

Ez a gyenge hardvernek is kedvező megoldás viszont így is kevés lesz StarVR mellett, aminek a minimális rendszerkövetelménye már most egy NVIDIA GTX 1080 és egy AMD Ryzen 7 2700X/Intel I7-7700. A GPU-ból ráadásul kettőt javasolnak, szemenként egyet, tehát támogatja a VR SLI-t. A szoftverkompatibilitás pedig reményeik szerint megoldott lesz, többek között a Unity és az Unreal Engine is készen áll az eszköz fogadására.

A StarVR One XT többek között nem fogja magába foglalni a szemkövetést, így ez lehet az olcsóbb megoldás.

A fejlesztők a SteamVR 2.0-ás követési rendszert építik a szemüvegbe, vagyis csak a sisakról magáról beszélünk, külön irányítót vagy egyéb technológiát nem készítenek, de így is minden SteamVR 2.0 eszköz kompatibilis lesz a headsettel. Ennek hála a 10×10 méteres területen is lehet majd dolgozni vele.

A headsetek még nem elérhetőek egyelőre, de a cég szerint hamarosan kaphatóak lesznek. A RoadtoVR oldal szerint a headset körülbelül 500 000 és 3 000 000 Ft között lesz kapható és ezt is leginkább csak vállalatoknak lesz lehetőségük megszerezni, nem játékosoknak.

Post Author: abysan

Ősgémer, VR szaki és kakaóimádó grafikus.
Youtube csatornám: http://youtube.com/abydoshun
Twitch csatornám: http://twitch.tv/abydosan

HVRC

11 Felhasználó elérhető Csatlakozás
  • theS3rver[HUN]
  • majutsushi_TL
  • Neurotic
  • Mou
  • 1Kecsap1
  • Heldeus

Segíts az oldal működésében

Üdvözöllek az oldalon! 🙂

Vadonatúj oldalunk fejlesztés alatt áll, így kérlek, ha bármi hibát tapasztalsz, jelezd nekünk.
Patreon oldalunkon támogathatsz minket, hogy még sokáig szolgáltathassunk neked új és friss tartalmakat! Támogass engem havi egy pizzaszelettel!

Kategória

Archívum





%d blogger ezt szereti:

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás