A Pimax 8K egyelőre csak pár szerencsés béta tesztelőhöz jutott el eddig, de ő rájuk mindannyiukra titoktartás vonatkozik, így amiről most tudunk, arról nem lenne szabad tudnunk. A Pimax a negatív visszajelzések miatt visszavonja a tömeggyártást, tehát a további késések lesznek.

Redditen kezdetek el terjedni több tesztelőnek is a üzenetei, amit a fejlesztőknek küldtek vissza zárt fórumon a Pimax 8K-val kapcsolatos próbálgatásaik során. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a tesztelőnek az a dolga, hogy ezeket a hibákat felfedje a végleges termék érkezése előtt, de többek szerint nagyon aggasztó volt, hogy ilyen hibák mellett kezdték volna el az eszköz tömeggyártását. Végül a Pimax úgy döntött, korábbi bejelentésével szemben mégis leállítja a termékek gyártását és tovább fejlesztik az eszközt. A béta tesztelők hamarosan új headsetet kapnak tesztelésre. A most következő posztban a tesztelők korábbi visszajelzéseit olvashatjátok, ami alapján a további fejlesztések mellett döntöttek.

Az 1. üzenetben látható VoodooDE a Reddit poszt alatt megírta, hogy ezeknek a problémáknak a nagy részét már orvosolták szoftveresen és a csatornáján fog beszámolni a 8K-ról a titoktartás lejárta után. A korábbi zárt bejegyzésében még az olvasható, hogy szinte minden téren gondok voltak az eszközzel (minden bejegyzés kép formájában elolvasható a cikk végén).

  • A Pimax beállítása borzasztó nehéz volt.
  • A szemtávolság beállítása borzasztó volt.
  • Mikrofon gondok voltak.
  • Zajos volt fejhallgató kimenet.
  • Lehetetlen volt szemüveget viselni a headset alatt.
  • SteamVR gondok, pl. nem lehetett látni a lézert a menüben.
  • Nem mindig kapcsolódott a Steam Bázisállámásokhoz, pedig a Vive-val jó volt.
  • A displayport kábelének a vége többször megégette, amikor kihúzta a gépből, annyira felforrósodott a csatlakozó a videokártyában és úgy gondolja, ez meg fogja olvasztani a videokártyáját a jövőben (ez a hatalmas adatmennyiség miatt valószínűleg nem lesz orvosolható egyelőre, de mint kiderült, a PiHome folyamatosan futott neki a háttérben 100%-ban, tehát a GPU eléggé dolgozott önmagától is).
  • Többször crashelt a PiHome.
  • A követés közel sem volt olyan pontos mint a Vive-nál vagy a Vive Pro-nál.
  • Amikor ellenőrizte a felbontást a SteamVr-ban, akkor 6100×2600-asat látott, ami túl sok volt, de nem is bírta a gép, szinte minden játéknál teljesítmény gondok voltak.
  • A Supersamplinget levette a SteamVR-ban 100%-ról 20-25%-ra, mert csak így tudott játszani, de rosszabb volt a képminősége, mint a Riftnek vagy a Vive-nak. És a supersampling beállítása a PiHome-ban és a SteamVR-ban is megtalálható és nem is érti, miért volt két helyen.
  • Ha maximumon használta az eszközt, minden királyul nézett ki, de játszhatatlanul szaggatott i7 8700K-n és 1080 Ti-n.
  • A látószög az egyetlen dolog, amit megdicsért.
  • A kijelző nem volt elég fekete, szürkének látszott. Horrornál teljesen megölte a játék atmoszféráját.
  • A lencséknek nagyon fura torzítása volt a bal és jobb széleknél. Olyan, mintha egy búvárszemüveget viselnél és kívülről folyna be a víz éppen. 2 nap után már nem vette fel a headsetet.
  • A „God Ray” (vagyis a fényes részek a sok fekete körül egyfajta sugárban jelentkező kivetülése, főleg Riftnél jellemző) pedig  teljesen alkalmatlanná teszi filmnézésre, sokkal jobban előjött, mint bármelyik másik korábbi szemüvegénél.
  • A végén megjegyzi, hogy ezek személyes vélemények, de ha így jelenik meg az eszköz, akkor konkrét „shitstorm” vagyis anyázás lesz és ez volt a legrosszabb VR élménye valaha és reméli, ha kell, még egy évig fejlesztik tovább az eszközt, ha szükséges.

2. üzenetben pacotaco hozzászólását olvashatjuk, az eleje hiányzik a levélnek, de vélhetően frissebb komment, mint a VoodooDE-é.

  • Arizona Sunshine-ban is, ha maga elé rakta a karját, egyszerűen eltűnt a keze.
  • RecRoomban nem volt keze.
  • Farhome crashelt.
  • InDeath-ben nem tudott célozni vele rendesen.
  • John Wickben lassabban ment a keze mint a valóságban.
  • Unearthed inc olyan volt, mintha 3D filmet néznél kék és piros szemüvegben.
  • Végül pedig azt gondolja, hogy elképesztő, hogy ezt elkezdték már most tömegben gyártani (a bejegyzés írásakor még ez volt a terv). Ennek a modellnek lencséje nagyon torzít, rossz volt a teljesítménye, rosszak voltak a színe, a feketék szürkének látszódtak és a követés is rossz volt.

3. üzenet mixedrealityTV-től, aki már egy frissebb szoftverrel és lencsével tesztelte a rendszert (időt nem tudunk, hogy mikor volt ez a tesztelés).

  • Javult az új frissítéssel a teljesítmény.
  • A kép széle levágódott elég extrém mértékben.
  • A Godray eltűnt az új lencsékkel, de a torzítás még mindig maradt és még rosszabb, mint korábban volt, csak 170-es FOV módban élvezhető, de elég sok lesz így a fekete terület a széleken.
  • Az új lencsékkel a VR világa vele együtt elkezdett mozogni, ha mozgatta a fejét. Ez még a széleken lévő problémáknál is sokkal rosszabb és teljesen megöli a VR élményt. Felvette a Samsung Odyssey headsetjét a nap végén és sokkal jobb volt neki viselni a kisebb FOV ellenére is.
  • Amíg ezt nem javítják, ő nem tud zöld utat adni az eszköznek, ez teljesen megöli az élményt.
  • Úgy gondolta, hogy az új lencsék megoldják a gondot, de nem sikerült és úgy érzi, hogy ez egy olyan mérnöki probléma, amit a világ legjobb szakembereinek is nehéz lehet megoldani és úgy gondolja nekik (a Pimaxnak) talán nem is fog sikerülni soha.
  • A felhasználói felület továbbra is borzasztó és zavaró, sok játék egyszerűen csak nem működik.
  • Hasonló árat fizetett, mint a Vive Pro-ért és úgy gondolja, sokaknak fog problémát okozni, hogy ami megy a Vive-on, az itt nem biztos.
  • Megjegyzi, hogy a Kickstarter támogatóknak küldött levelében Robin Weng írt egy üzenetet mindenkinek arról, hogy nagyon boldog a hardverrel és hogy a közösség tagjai és a teszterek zöld utat adtak a tömeggyártásra és csak a papírforma kedvéért megjegyzi, hogy szerinte ez nincs így, de Ő (mixedrealityTV) legalábbis 100% biztosan nem adott volna zöld utat az eszköznek.
  • Úgy gondolja, hogy a Pimax csapata rájött, hogy képtelenek megoldani a torzítás problémáját 200 fokos látószöggel és sose lesz olyan jó az élmény, mint a 110 fokos Vive Pro esetében és inkább gyengébb elvárásokkal piacra dobják a terméket. A támogatók pedig azt hiszik, hogy egy Vive Pro-t kapnak 200 fokos látószöggel, de a valóság ettől nagyon távol áll.
  • Végül megjegyzi, hogy reméli sikerül a dolgokat megoldani és ő ahogy van ideje, segít visszajelzésekkel a felhasználói felületekkel kapcsolatban. De tisztázza, hogy nem fogja ajánlani a terméket a saját közösségének, amíg a leírt hibák nem kerülnek javításra.

4. üzenet Martiné, aki a PiTool 0.28-as verzióját használta először, a levél írásakor már legalább 0.38-nál majd később 0.40-nél tartott (nem tudjuk ez mikor történt időben).

  • Azt érzi, hogy a képernyő közepe kevésbé éles, mint 30-40 fok körül. A korábbi lencsével talán jobb volt.
  • Az új lencsével szemfáradtságot érzett és azt is alig fél óra után. A korábbi lencsével nem érzett ilyet.
  • A méretek rosszak, mintha minden 10%-kal nagyobb lenne, mint kéne.
  • A pixel élesség rosszabb, mint korábban volt, még 100%-os SteamVr felbontás mellett is. A szélek nagyon töredezettek 50%-on és olyan érzés belenézni, mintha egy PC monitor egy nem támogatott felbontáson működne.
  • A teljesítmény nagyon rossz. A SteamVr az 50%-os módban is csak a menü is szaggat. A játékok játszhatatlanok.
  • Amikor váltott 0.40-re a teljesítmény gondok javultak, de most minden kisebb lett és sokkal rosszabbak lettek a torzulások.
  • A jó híre, hogy az új lencsékkel eltűnt a Godray.
  • A rossz híre, hogy minden rosszabb lett az új lencsékkel.

5. üzenet SweViveré. Szerinte a gyenge minőségnek köszönhető, hogy le akarta venni a headsetet és a kontrollerrel véletlenül megütötte a headset szélét és könnyedén betört a „drágaságos” eszköze.

Megéri kapkodni?

Tehát ahogy olvasható a zárt bétateszterek visszajelzéseiből, a Pimax 8K teljesen alkalmatlan lett volna arra, hogy VR eszközként a piacra kerüljön, de mégis megtették volna ezt a lépést a kínai cégnél. Végül az utolsó utáni pillanatban léptek csak vissza a rengeteg figyelmeztetés ellenére.

A 4K headsetjük szintén rengeteg problémától szenved, az online áruházakban a felhasználói visszajelzések alapján egyáltalán nem egy ajánlott termékről beszélünk és úgy tűnik, ez a 8K esetében sem biztos, hogy változni fog.

Ennek megfelelően mindenképpen meg kell várnunk az első hónapot a megjelenés követően, hogy tudjuk, megéri-e beruházni egy ilyen szemüvegre, vagy érdemes inkább várni az Oculus, a Microsoft és a Steam következő generációs szemüvegeire és a Samsung új VR kijelzőire, mert ők megfelelő tapasztalattal rendelkeznek és tudják finanszírozni az ehhez szükséges kutatás-fejlesztést. A Pimax visszajelzések alapján tehát érthető, miért is kell várnunk a nagyágyúk szemüvegeire ennyit és miért nem kapkodják el a nagyobb felbontást.


Végül pedig következzenek az eredeti bejegyzések jpg formátumban, ahogyan kimentették őket a zárt fórumról.

1. üzenet

2. üzenet

3. üzenet

4. üzenet

5. üzenet

 

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás