A Pimax 8K egyelőre csak pár szerencsés béta tesztelőhöz jutott el eddig, de ő rájuk mindannyiukra titoktartás vonatkozik, így amiről most tudunk, arról nem lenne szabad tudnunk. A Pimax a negatív visszajelzések miatt visszavonja a tömeggyártást, tehát a további késések lesznek.

Redditen kezdetek el terjedni több tesztelőnek is a üzenetei, amit a fejlesztőknek küldtek vissza zárt fórumon a Pimax 8K-val kapcsolatos próbálgatásaik során. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a tesztelőnek az a dolga, hogy ezeket a hibákat felfedje a végleges termék érkezése előtt, de többek szerint nagyon aggasztó volt, hogy ilyen hibák mellett kezdték volna el az eszköz tömeggyártását. Végül a Pimax úgy döntött, korábbi bejelentésével szemben mégis leállítja a termékek gyártását és tovább fejlesztik az eszközt. A béta tesztelők hamarosan új headsetet kapnak tesztelésre. A most következő posztban a tesztelők korábbi visszajelzéseit olvashatjátok, ami alapján a további fejlesztések mellett döntöttek.

Az 1. üzenetben látható VoodooDE a Reddit poszt alatt megírta, hogy ezeknek a problémáknak a nagy részét már orvosolták szoftveresen és a csatornáján fog beszámolni a 8K-ról a titoktartás lejárta után. A korábbi zárt bejegyzésében még az olvasható, hogy szinte minden téren gondok voltak az eszközzel (minden bejegyzés kép formájában elolvasható a cikk végén).

  • A Pimax beállítása borzasztó nehéz volt.
  • A szemtávolság beállítása borzasztó volt.
  • Mikrofon gondok voltak.
  • Zajos volt fejhallgató kimenet.
  • Lehetetlen volt szemüveget viselni a headset alatt.
  • SteamVR gondok, pl. nem lehetett látni a lézert a menüben.
  • Nem mindig kapcsolódott a Steam Bázisállámásokhoz, pedig a Vive-val jó volt.
  • A displayport kábelének a vége többször megégette, amikor kihúzta a gépből, annyira felforrósodott a csatlakozó a videokártyában és úgy gondolja, ez meg fogja olvasztani a videokártyáját a jövőben (ez a hatalmas adatmennyiség miatt valószínűleg nem lesz orvosolható egyelőre, de mint kiderült, a PiHome folyamatosan futott neki a háttérben 100%-ban, tehát a GPU eléggé dolgozott önmagától is).
  • Többször crashelt a PiHome.
  • A követés közel sem volt olyan pontos mint a Vive-nál vagy a Vive Pro-nál.
  • Amikor ellenőrizte a felbontást a SteamVr-ban, akkor 6100×2600-asat látott, ami túl sok volt, de nem is bírta a gép, szinte minden játéknál teljesítmény gondok voltak.
  • A Supersamplinget levette a SteamVR-ban 100%-ról 20-25%-ra, mert csak így tudott játszani, de rosszabb volt a képminősége, mint a Riftnek vagy a Vive-nak. És a supersampling beállítása a PiHome-ban és a SteamVR-ban is megtalálható és nem is érti, miért volt két helyen.
  • Ha maximumon használta az eszközt, minden királyul nézett ki, de játszhatatlanul szaggatott i7 8700K-n és 1080 Ti-n.
  • A látószög az egyetlen dolog, amit megdicsért.
  • A kijelző nem volt elég fekete, szürkének látszott. Horrornál teljesen megölte a játék atmoszféráját.
  • A lencséknek nagyon fura torzítása volt a bal és jobb széleknél. Olyan, mintha egy búvárszemüveget viselnél és kívülről folyna be a víz éppen. 2 nap után már nem vette fel a headsetet.
  • A „God Ray” (vagyis a fényes részek a sok fekete körül egyfajta sugárban jelentkező kivetülése, főleg Riftnél jellemző) pedig  teljesen alkalmatlanná teszi filmnézésre, sokkal jobban előjött, mint bármelyik másik korábbi szemüvegénél.
  • A végén megjegyzi, hogy ezek személyes vélemények, de ha így jelenik meg az eszköz, akkor konkrét „shitstorm” vagyis anyázás lesz és ez volt a legrosszabb VR élménye valaha és reméli, ha kell, még egy évig fejlesztik tovább az eszközt, ha szükséges.

2. üzenetben pacotaco hozzászólását olvashatjuk, az eleje hiányzik a levélnek, de vélhetően frissebb komment, mint a VoodooDE-é.

  • Arizona Sunshine-ban is, ha maga elé rakta a karját, egyszerűen eltűnt a keze.
  • RecRoomban nem volt keze.
  • Farhome crashelt.
  • InDeath-ben nem tudott célozni vele rendesen.
  • John Wickben lassabban ment a keze mint a valóságban.
  • Unearthed inc olyan volt, mintha 3D filmet néznél kék és piros szemüvegben.
  • Végül pedig azt gondolja, hogy elképesztő, hogy ezt elkezdték már most tömegben gyártani (a bejegyzés írásakor még ez volt a terv). Ennek a modellnek lencséje nagyon torzít, rossz volt a teljesítménye, rosszak voltak a színe, a feketék szürkének látszódtak és a követés is rossz volt.

3. üzenet mixedrealityTV-től, aki már egy frissebb szoftverrel és lencsével tesztelte a rendszert (időt nem tudunk, hogy mikor volt ez a tesztelés).

  • Javult az új frissítéssel a teljesítmény.
  • A kép széle levágódott elég extrém mértékben.
  • A Godray eltűnt az új lencsékkel, de a torzítás még mindig maradt és még rosszabb, mint korábban volt, csak 170-es FOV módban élvezhető, de elég sok lesz így a fekete terület a széleken.
  • Az új lencsékkel a VR világa vele együtt elkezdett mozogni, ha mozgatta a fejét. Ez még a széleken lévő problémáknál is sokkal rosszabb és teljesen megöli a VR élményt. Felvette a Samsung Odyssey headsetjét a nap végén és sokkal jobb volt neki viselni a kisebb FOV ellenére is.
  • Amíg ezt nem javítják, ő nem tud zöld utat adni az eszköznek, ez teljesen megöli az élményt.
  • Úgy gondolta, hogy az új lencsék megoldják a gondot, de nem sikerült és úgy érzi, hogy ez egy olyan mérnöki probléma, amit a világ legjobb szakembereinek is nehéz lehet megoldani és úgy gondolja nekik (a Pimaxnak) talán nem is fog sikerülni soha.
  • A felhasználói felület továbbra is borzasztó és zavaró, sok játék egyszerűen csak nem működik.
  • Hasonló árat fizetett, mint a Vive Pro-ért és úgy gondolja, sokaknak fog problémát okozni, hogy ami megy a Vive-on, az itt nem biztos.
  • Megjegyzi, hogy a Kickstarter támogatóknak küldött levelében Robin Weng írt egy üzenetet mindenkinek arról, hogy nagyon boldog a hardverrel és hogy a közösség tagjai és a teszterek zöld utat adtak a tömeggyártásra és csak a papírforma kedvéért megjegyzi, hogy szerinte ez nincs így, de Ő (mixedrealityTV) legalábbis 100% biztosan nem adott volna zöld utat az eszköznek.
  • Úgy gondolja, hogy a Pimax csapata rájött, hogy képtelenek megoldani a torzítás problémáját 200 fokos látószöggel és sose lesz olyan jó az élmény, mint a 110 fokos Vive Pro esetében és inkább gyengébb elvárásokkal piacra dobják a terméket. A támogatók pedig azt hiszik, hogy egy Vive Pro-t kapnak 200 fokos látószöggel, de a valóság ettől nagyon távol áll.
  • Végül megjegyzi, hogy reméli sikerül a dolgokat megoldani és ő ahogy van ideje, segít visszajelzésekkel a felhasználói felületekkel kapcsolatban. De tisztázza, hogy nem fogja ajánlani a terméket a saját közösségének, amíg a leírt hibák nem kerülnek javításra.

4. üzenet Martiné, aki a PiTool 0.28-as verzióját használta először, a levél írásakor már legalább 0.38-nál majd később 0.40-nél tartott (nem tudjuk ez mikor történt időben).

  • Azt érzi, hogy a képernyő közepe kevésbé éles, mint 30-40 fok körül. A korábbi lencsével talán jobb volt.
  • Az új lencsével szemfáradtságot érzett és azt is alig fél óra után. A korábbi lencsével nem érzett ilyet.
  • A méretek rosszak, mintha minden 10%-kal nagyobb lenne, mint kéne.
  • A pixel élesség rosszabb, mint korábban volt, még 100%-os SteamVr felbontás mellett is. A szélek nagyon töredezettek 50%-on és olyan érzés belenézni, mintha egy PC monitor egy nem támogatott felbontáson működne.
  • A teljesítmény nagyon rossz. A SteamVr az 50%-os módban is csak a menü is szaggat. A játékok játszhatatlanok.
  • Amikor váltott 0.40-re a teljesítmény gondok javultak, de most minden kisebb lett és sokkal rosszabbak lettek a torzulások.
  • A jó híre, hogy az új lencsékkel eltűnt a Godray.
  • A rossz híre, hogy minden rosszabb lett az új lencsékkel.

5. üzenet SweViveré. Szerinte a gyenge minőségnek köszönhető, hogy le akarta venni a headsetet és a kontrollerrel véletlenül megütötte a headset szélét és könnyedén betört a „drágaságos” eszköze.

Megéri kapkodni?

Tehát ahogy olvasható a zárt bétateszterek visszajelzéseiből, a Pimax 8K teljesen alkalmatlan lett volna arra, hogy VR eszközként a piacra kerüljön, de mégis megtették volna ezt a lépést a kínai cégnél. Végül az utolsó utáni pillanatban léptek csak vissza a rengeteg figyelmeztetés ellenére.

A 4K headsetjük szintén rengeteg problémától szenved, az online áruházakban a felhasználói visszajelzések alapján egyáltalán nem egy ajánlott termékről beszélünk és úgy tűnik, ez a 8K esetében sem biztos, hogy változni fog.

Ennek megfelelően mindenképpen meg kell várnunk az első hónapot a megjelenés követően, hogy tudjuk, megéri-e beruházni egy ilyen szemüvegre, vagy érdemes inkább várni az Oculus, a Microsoft és a Steam következő generációs szemüvegeire és a Samsung új VR kijelzőire, mert ők megfelelő tapasztalattal rendelkeznek és tudják finanszírozni az ehhez szükséges kutatás-fejlesztést. A Pimax visszajelzések alapján tehát érthető, miért is kell várnunk a nagyágyúk szemüvegeire ennyit és miért nem kapkodják el a nagyobb felbontást.


Végül pedig következzenek az eredeti bejegyzések jpg formátumban, ahogyan kimentették őket a zárt fórumról.

1. üzenet

2. üzenet

3. üzenet

4. üzenet

5. üzenet

 

Post Author: abysan

Ősgémer, VR szaki és kakaóimádó grafikus.
Youtube csatornám: http://youtube.com/abydoshun
Twitch csatornám: http://twitch.tv/abydosan

You may also like

Minden amit az Echo Combat megjelenéséről tudnod kell

Vannak azért izgalmas részletek. Az Echo Combat az Echo VR

– Echo Combat trailer

Ha nem tudod mire költsd a felesleges 10$-od, akkor ez

– Viveport akció, ami után Fallout 4 VR-t kapsz

Ha előfizetsz legalább 3 hónap Viveportra, akkor egy Fallout 4

HVRC

23 Felhasználó elérhető Csatlakozás
  • Karesx
  • Razen626
  • Neurotic
  • theS3rver[HUN]
  • RagingB
  • Styx_ee

Segíts az oldal működésében

Üdvözöllek az oldalon! 🙂

Vadonatúj oldalunk fejlesztés alatt áll, így kérlek, ha bármi hibát tapasztalsz, jelezd nekünk.
Patreon oldalunkon támogathatsz minket, hogy még sokáig szolgáltathassunk neked új és friss tartalmakat! Támogass engem havi egy pizzaszelettel!

Kategória

Archívum





A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás