A zöld háttér hatalma

Leginkább a Beat Saber kapcsán keltette fel sokak figyelmét a Mixed Reality videorögzítési technika, ami arról szól, hogy a néző nem csak a játékot látja a VR headset szemszögéből, hanem egy külső kameranézetből az embert magát is, amit egy program a játékba szó szerint beleilleszt.

Ezt a megoldást az úgynevezett green box technológiával lehetséges a legjobb minőségben megoldani. Ez arról szól, hgy azt a területet, amit a kamera belát egy egyenletesen zöld talajjal és fallal borítják be, amit egy program ki tud cserélni bármilyen másik videóra vagy képre. Ez a technológia a filmezésben és a televíziózásban is teljesen elterjedt, de egyre több amatőr használja előszeretettel például videojátékos felvételekhez. Viszont nem egyszerű megfelelő méretű területet zöldé varázsolni úgy, hogy még a fények is megfelelőek legyenek. Aki szeretne elmélyülni a dologban, annak a következő videót ajánlom megtekintésre.

Eddig, ha valaki VR-ban akart ilyen módon videót felvenni, az egyik legjobb megoldás számára a LIV nevezetű szoftver volt.

A LIV szintén kicserélte a zöld hátteret a játék képére és beleillesztette a játékba a kamerát a megfelelő helyre, olyan távolra a virtuális modelltől, mint mennyire távol a való életben is van a valódi kamera a valódi embertől. Ez a megoldás viszont a már említett zöld vagy kék háttér mellett működik csak tökéletesen (A LIV innen letölthető ingyen).

Greenbox nélkül is működik?

A zöld háttér hiányának problémájára kínál viszont megoldást a MixCast 2.0. Ezzel a szoftverrel a fejlesztők ígérete szerint nem szükséges zöld háttér előtt állnunk vagy ülnünk, mégis képes levágni a hátteret a játékos körül és azt kicserélni a virtuális valóságban látható környezettel.

Valamit viszont azért már itt  leszögeznék: Nem érdemes csodát várni tőle.

Az egész rendszer úgy működik, hogy a MixCast csinál egy képet a kamerával, amin mi nem vagyunk rajta. Ezt megjegyzi. Ezután mi besétálunk a jelenetbe, és körülöttünk eltűnik a háttér és csak mi magunk leszünk a képen, hiszen a program már tudja, hogy mik változások a felvételen. A valóságban ez viszont nem működik ilyen egyszerűen.

  • Ha a háttér „zajos”, például poszterekkel tarkított, színes vagy egyéb tárgyak vannak körülöttünk, akkor a program nagyon hamar belezavarodik abba, hogy ki az ember is a képen és ki a tárgy.
  • Fontos továbbá a fény kérdés. Még ha semleges és egyszínű a hátterünk, akkor is hamar változnak a szobánkban a fényviszonyok. Ha például csak az ablakunkra hagyatkozunk, mint megvilágítás, akkor már egy óra elteltével is újra kell konfigurálnunk a kamerát, hiszen a Föld forgása miatt a fény odakint folyamatosan változik, így ha pár árnyalattal is változnak a fényviszonyok, már nem azt fogja látni a kamera, mint korábban. Ez esetben szintén hamar bezajosodik a kép. Lámpákra van szükségünk, amik minden körülmény között ugyanúgy világítják be a teret és lehetőleg az árnyékunkat is semlegesítik. Mondanom sem kell, ezt nem könnyű megoldani green screen esetén sem.
  • Fontos továbbá a megfelelő minőségű kamera. Hiszen minél élesebb a kép, annál könnyebben tudja elkülöníteni az embert a tárgyaktól. Egy Logitech C920 minimum elvárás ehhez.
  • Végül, de nem utolsó sorban, ez a megoldás a géped erőforrásait nagyon feléli. A magasabb gépigényű alkalmazások biztosan játszhatatlanná válnak.

Tehát lényegében ott tartunk a végén, hogy megspóroltunk egy 5000 Ft-os green screen vásznat, de ugyanúgy szükségünk lesz tökéletes fényviszonyokra és semleges háttérre.

Pár perc használat után feltűntek körülöttem a tárgyak és a fal, illetve zajos lett a pólóm és a képernyő bal oldala.

Hogyan állítsam be?

A MixCast telepítése után több beállítást is el kell végeznünk, hogy a háttér és a VR-ban elhelyezett pozíciónk is tökéletes legyen. Kezdésnek el kell indítanunk egy „varázslót”, ami a VR-on belül segíti a kamerától való térbeli pozíciónk meghatározását.

(Oculus Rift leírás következik) A jobb kontrollerünkön megjelenik a webkameránk képe. Ezen egy kék kör található. Ebbe a körbe kell beleilleszteni a kontrollerünket úgy, hogy az arccal a kamera felé nézzen és kitöltse a kört. Kicsit kitörik a kezünk a póztól, de ha sikerült megcsinálni, akkor a markolat gombot kell megnyomni. Ha ez sikerül, vissza kell állnunk a helyünkre, ahol a VR-ban is leszünk. Ekkor már fix pozícióban fogjuk látni a kamera képet a VR térben. Ilyenkor két kereszt jelenik meg a képernyőn. Maradjunk a helyünkön, de mutassuk a kontrollerünket úgy a kamerának, hogy az a kereszt közepén legyen és a lapos része a kamera felé nézzen. Ezt ismételjük meg addig, amíg nem vagyunk elégedettek a kamera követésével. Ez a pipa és az X segítségével szabályozhatjuk. Akkor lesz jó az eredmény, ha a VR és a valós kontroller a térben pont ugyanott fog elhelyezkedni és nem csúsznak el egymástól. Ha minden összeáll, akkor elindítod a támogatott játékok valamelyikét és a monitorod képernyőjén megjelenik a MixCast logója, rákattintasz, már rögzítheted is a képet akár egy Open Broadcaster segítségével.

Ha elakadnál, részletes angol nyelvű leírást a beállításokról itt találhatsz.

Végszó

Összességében csodát nem kell várni a MixCast 2.0 szoftvertől, de egy jó alap lehet ahhoz, hogy valaki kipróbálja, milyen is a mixed reality féle videorögzítés. Nálam a szobámban a fényviszonyok és a közeli fal nem teszi lehetővé, hogy ez megfelelően működhessen, de ez nem jelenti azt, hogy másnak, jobb körülmények között ne sikerülhetne jobb eredményt elérni. A támogatott játékok száma egyelőre limitált, de biztosan bővülni fog a lista.

A MixCast 2.0-t letölteni innen tudod.

Ha kipróbálod a módszert, mindenképpen kíváncsi leszek, milyen eredményt tudtál elérni, szóval ne habozz megosztani a tapasztalataidat és videóidat.





Post Author: abysan

Ősgémer, VR szaki és kakaóimádó grafikus.
Youtube csatornám: http://youtube.com/abydoshun
Twitch csatornám: http://twitch.tv/abydosan

You may also like

Igazán érdekes frissítést kap a SteamVr – Jön a Motion Smoothing

Eddig a Riftesek előnyben voltak, ha gyengébb gépen futtattak egy

A Qualcomm elhozhatja a vezeték nélküli VR világot

60GHz-en képzelik el a jövőt. A tegnapi napon a Qualcomm

Úton az Elite Dangerous: Beyond 4. fejezete

A Chapter Four-ban új funkciókkal bővül a multi, a bányászás

HVRC

12 Felhasználó elérhető Csatlakozás
  • Karesx
  • Razen626
  • adam911
  • Anymaxi228
  • huntizzyeah
  • SFGeri

Segíts az oldal működésében

Üdvözöllek az oldalon! 🙂

Vadonatúj oldalunk fejlesztés alatt áll, így kérlek, ha bármi hibát tapasztalsz, jelezd nekünk.
Patreon oldalunkon támogathatsz minket, hogy még sokáig szolgáltathassunk neked új és friss tartalmakat! Támogass engem havi egy pizzaszelettel!

Kategória

Archívum





A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás