John Carmack, az Oculus technológiai vezetője viszont ragaszkodott az Insight-Out lefejlesztéséhez, mobileszközre.

Az új Oculus headsetek a héten felboríthatják a VR-ról kialakult képet. Amennyiben VR iránt érdeklődő vagy, biztosan számtalanszor hallottad azt az indokot, hogy azért nem vesz valaki VR szemüveget, mert drága, kell hozzá PC és nem vezeték nélküli. Az Oculus Quest ezzel szemben mindent egyben kínál és tudásához képest meglepően olcsón. Az UploadVR.com cikke alapján összeszedem, hogy milyen szkeptikusak is voltak a Facebooknál az emberek, hogy lehetséges egyáltalán az a technológia, amit pár napja bárki megvehet magának otthonra. Az UploadVR teljes és részletes cikkéért, kattints ide.

Mike Schropfer, az Facebook technikai vezetője a napokban büszkélkedett a Quest megjelenésével egy facebook bejegyzésben. Itt megemlíti, hogy mennyi vita is folyt a Facebook berkein belül, hogy egyáltalán lehetséges-e mobil VR eszközt létrehozni úgy, hogy az a tér minden irányába kövesse a mozgásunkat a kontrollerekkel egyetemben.

John Carmack már 2012-ben, az Oculus életútjának az elején kijelentette, hogy egy olyan eszköz a célja, ami vezeték nélkül, mobiltelefonokban ismert technológiával és beépített kamerákkal működjön. Sikerült neki.

2015-ben, amikor a Rift és a Touch fejlesztése a végéhez ért, akkor belevágtak egy új projekt elkészítésébe, ami a Santa Cruz nevet kapta. Ekkor sokan szkepticizmussal álltak az ötlettel szemben, mert ezt a Facebooknál nem tartották lehetségesnek egy aprócska mobil hardveren. Míg a PC-n ott volt a brutális erőforrás az Inside-Out tracking mögött, amit először a Microsoft használt ki, addig mobilon már az is problémába került, hogy egyáltalán működjön valami, nem hogy még emellett játékok is fussanak a jövőben. Az Oculus végül megvásárolt pár startapot, olyanokat, akik bármilyen segédeszköz nélküli térbeli követésen dolgoztak (markerless).

2015-ben az Oculus alapítója Plamer Luckey azt mondta, hogy nem lehetséges jelenleg az inside-out, vagyis a headsetbe épített szenzorokkal való követés megoldása mobilokon. Ugyanezen a konferencián Carmack panaszkodott, hogy 30 számítógépes látással (computer vision) szakértő dolgozik az Oculusnál, de egyik sem akar a mobil követés problémájával foglalkozni. Ezzel szemben Carmack ezt akarta elérni már akkor. Később Carmack legtöbb idejét ennek fejlesztése fedte le.

Először a Samsunggal tervezték kihozni az első inside-out eszközt, a Gear VR-ban. Ám kiderült, hogy a melegedés hatalmas problémának bizonyult, rengeteg Gear VR eszköz 15 perc után túlmelegedésre hivatkozva lekapcsolt. Mi lett volna, ha ezek az eszközök még megkapják a nyakukba a pozíció követést is?

A Gear VR-nak hála az Oculus közel került a Qualcommhoz és már az Oculus Go-ba elkezdték kihasználni az ő Hexagon mikrocsippjüket, amit normál esetben a telefonok a szenzoroknak és a képfeldolgozásra használnak, vagyis a fényképezéshez. A Questnél pedig kihasználták ezt a szabadon lévő kapacitást, így megoldották, hogy a szemüveg ezt a chipet használja a követésre, így az inside-out egyáltalán nem terheli a CPU-t magát. A hűtést pedig aktív hűtéssel oldják meg, amit mobil megoldásoknál nem nagyon látni máshol.

A következő kihívás a kamerák voltak. Hova helyezzék őket és mennyit. Először több számítógépek által vezérelt kamerát próbáltak elhelyezni ide oda, hogy kiderüljön, hova érdemes pakolni őket. Végül ezt lekicsinyítették és úgy helyezték el őket, hogy az izzadság és ütések ne okozhassanak benne kárt.

Végül a kontroller problémáját kellett megoldani, amit a touch vezérlők gyűrűjének a megfordításával tudtak optimalizálni. Először el akarták vetni az analóg karokat, de a játékfejlesztők és a játékosok elég hangosan kifejtették nem tetszésüket, így ezt elvetették.

Végül megjelent a Quest. Ha szeretnél magadnak egy ilyen eszközt, ide kattintva találsz leírást, hogyan tudod megvásárolni.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás