Manapság még sokan átkozzák az USB-C-t, hiszen ha ilyen a telefonunk csatlakozója, nehéz hozzá töltőt találni, de pár év múlva már a csatlakozót is kereshetjük, ha VR-ozni szeretnénk. Megalapult ugyanis a VirtualLink™ Consortium, ami az USB-C segítségével kívánja megkerülni az USB 3.0 és a HDMI limitjeit.

Pár hete felröppent pletykaként, hogy az NVIDIA saját csatlakozót szeretne bevezetni a videokártyáin a VR kiszolgálására és úgy tűnik a pletykának volt is alapja, de nem egy kisajátított csatlakozóról van szó, hanem az USB-C alternatív mód szabványának VR szemüvegeknél történő felhasználásáról.

Az Nvidia, a Valve, az Oculus, az AMD és a Microsoft közösen létrehozták a VirtualLink™ Consortiumot, ami egy olyan megállapodást és szabványt foglal magában, hogy az elkövetkezendő évek új generációs VR headsetjei az említett gyártóktól biztosan USB-C kábellel fog működni. Tehát a Windows Mixed Reality headsetek, a Steam VR headsetek és az Oculus headsetek új generációja maga mögött hagyja az USB 2.0/3.0 és a HDMI szabványt és a videokártya gyártók pedig szintén úgy alakítják ki a hardvereiket, hogy ezt ki is használhassák.

A HDMI szabvány a VR Pár hete írtunk arról, hogy az Oculus miért tartja nehéz ügynek a vezeték nélküli headsetek eljövetelét, ha már vezetéken is problémás ennyi adatot átvinni és arról is, hogy a videokártya olvadásával fenyeget a Pimax 8K HDMI adatátvitele.

Az USB-C adatátvitelének megfelelően bőven jut majd hely a magas felbontású videó adatoknak és a headset + kamerák adatainak egyaránt és megfelelő tápellátást biztosít az eszközöknek is.

A kábeleken a headset gyártóknak egy módosítást kell majd eszközölniük, de maguk a csatlakozók rendelkezésre fognak állni és fogadni tudják majd a szabvány által kínált adatokat.

A VirtualLink™ Consortium további VR szemüveg gyártókat is szívesen vár, bárki csatlakozhat hozzájuk.

Post Author: abysan

Ősgémer, VR szaki és kakaóimádó grafikus.
Youtube csatornám: http://youtube.com/abydoshun
Twitch csatornám: http://twitch.tv/abydosan

You may also like

Igazán érdekes frissítést kap a SteamVr – Jön a Motion Smoothing

Eddig a Riftesek előnyben voltak, ha gyengébb gépen futtattak egy

A Qualcomm elhozhatja a vezeték nélküli VR világot

60GHz-en képzelik el a jövőt. A tegnapi napon a Qualcomm

Úton az Elite Dangerous: Beyond 4. fejezete

A Chapter Four-ban új funkciókkal bővül a multi, a bányászás

HVRC

12 Felhasználó elérhető Csatlakozás
  • Neurotic
  • adam911
  • Kago_Akira
  • Kuppancs
  • TheOzi
  • huntizzyeah

Segíts az oldal működésében

Üdvözöllek az oldalon! 🙂

Vadonatúj oldalunk fejlesztés alatt áll, így kérlek, ha bármi hibát tapasztalsz, jelezd nekünk.
Patreon oldalunkon támogathatsz minket, hogy még sokáig szolgáltathassunk neked új és friss tartalmakat! Támogass engem havi egy pizzaszelettel!

Kategória

Archívum





A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás