A Microsoft elkezdett kihátrálni a WMR mögül.

A Microsoft és a VR kapcsolata egy elég érdekes történet, hiszen az Oculusszal közösen vett részt az első Rift fejlesztésében és az akkor tanultak alapján készítette el saját termékcsaládját, a Windows Mixed Reality szemüvegeket. Érdekesség még, hogy a külföldi Microsoft boltokban előszeretettel árulnak Oculus Rifteket és az első Oculus headsethez is ők szolgáltatták a kontrollereket. Ennek ellenére az Xbox részlegük soha nem kapott VR szemüveget. Ez most változhat a 2020-ban érkező Project Scarlettel.

A jelenleg is a Microsofté a legerősebb konzol a világon az Xbox One X bőven elegendő lenne a VR futtatására, de úgy tűnik, nem akarták az Xbox One termékcsaládot VR-ral megtörni, így ez az új generációra maradhat. A Project Scarlet a tervek szerint 8K, 120 stabil FPS támogatással, új generációs SSD-vel és Ray Tracinggel messze maga mögé utasítja majd az amúgy 6 terafloppos Xbox One X-et is és ez egy remek lehetőség lehet a Microsoftnak egy VR kompatibilis eszköz debütáltatására.

A WMR bár nem elhanyagolható szereplő a piacon, úgy tűnik a Microsoft kiszáll belőle. A készletek ugyanis végkiárusítás formájában lényegében elfogytak és a gyártók ezentúl az üzleti felhasználókat fogják megcélozni, ahogy a HP is teszi a Reverbbel.

A Rift S egyszerűsége egy konzolért kiált. Nem kell hozzá külső érzékelő, elég neki 2 csatlakozó, a beállítása pillanatok kérdése, ez az összeállítás messze lesöpörné a Sony elavult követési megoldásait.

Mivel az Project Scarletnek jól jönne egy VR szemüveg, ami a Sony-nak nagyon bejött, így adott, hogy a cikk elején taglalt partneri kapcsolat végre kiteljesedjen és egy Oculus kompatibilis eszközként debütáljon szuperkonzol, amivel mindkét fél nyerne. A Quest után végre a Rift Sis kapna egy konzol platformot, ahová a fejlesztők fix hardverre fejlesztve mindenkinek azonos élményt tudnának nyújtani, stabil és növekvő headset eladásokat produkálva, a Microsoftnak pedig nem kéne külön VR hardverbe invesztálnia és mégis megkapnák az Oculus Insight technológiáját. A felhasználók pedig tökéletes, kompromisszum mentes VR élménnyel lehetnének gazdagabbak egy megfizethető konzol társaságában, így akár a meglévő Rift S tulajokat is megnyerhetné magának a Scarlet. Ezeken túl pedig képzeljük el, mi történne, ha az Oculus exkluzív címeket is megkapná a konzol. Ez esetben a Microsoft és az Oculus is azonnal jelentős előnyre tenne szert a Sony-val szemben is, rendkívül kecsegtetővé tenné a platformot.

A végére pedig hagytam egy plusz poént, ami még inkább a fenti teóriát erősíti. A Microsoft az elmúlt 2-3 évben rendszeresen vásárolt fel stúdiókat, hogy behozza a Sony exkluzivitásából adódó lemaradását. Jelenleg 14 stúdiójukból 6 készített már VR játékot és ezek között akadnak kiemelkedőek is: Ninja Theory Hellblade-del, Mojang a Minecraft VR-ral, InXile a The Mage’s Tale-lel nem kis címek.

Minden jel arra mutat, hogy a két cég összeállása hatalmas ugrás lehetne a VR fejlődése és a saját hardver eladásaik számára is. Bárhogyan is, az Oculus Connect 6 itt van a nyakunkon és állítólag valami nagy dobással készülnek, ami új fejezet nyithat a VR jövője szempontjából. Ha a Microsoft megjelenne az Oculus szimpadán, azt biztos hetekig emlegetné a világ VR szkeptikus része is. Én meg csak vigyorognék, mert onnantól kezdve a VR jövője biztosítottá válna a legkomplexebb, akár Battlefield V grafikát ígérő VR játékok számára is, mindezt pedig a hardver nyers árához képest viccesen olcsón, bárki számára elérhető módon.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás